Pages

10 Aralık 2013

101213

Gün 10. Eskiden yazdığınız bir şeyi bulun. Girişini tekrar yazıp ona yepyeni bir ton verin.


Her haftasonu aynı rutinle hareket eden bendeniz, "hayatımda bir değişiklik yapayım bari" diyerek Kadıköy'de kitapçıların bolca bulunduğu bir sokağa daldım. Rustik tarzda döşenmiş kitapçılar var sokakta. "Ne ilginç! Kadıköy'de böyle bir sokağın varlığından pek haberdar değildim, Beşiktaş'taki pişicilerden de haberim yoktu zaten, amma asosyalleştim" diye diye etrafa bakınıyorum.


Kendinizi Nottinghill filminde Hugh Grant'ın kitapçısında zannedebileceğiniz bir yer. Ufacık kitapçılar. Asma kata çıkınca ahşapın sallandığını hissedebiliyorsunuz, bodrum kattaysa üst kattaki kitaplıklar ve elbette onlarca insan üzerinize düşecek zannedebiliyorsunuz. Ama birşey olmuyor korkmayın! Hatta kahveyle bile girebiliyorsunuz kitap incelemeye.

Kitap almak, okumak, incelemek burada sanat kabul edildiğinden insanlar ellerinde kitaplarla her buldukları yere çökmüşler. O minyatür kitapçılarda dahi bir dolu koltuk, sofa, minder...

Kitapların hemen hepsi 2nci el. İkinci derken aslında "kullanılmış" kelimesini kastediyorum zira 100 senelik kitabın kaç elden geçmiş olabileceğini düşünemedim.

(Yazının orjinali)

0 Yorum:

Yorum Gönder